کد مطلب:313925 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:181

امور ساختمانی
در تیرماه سال 53، پس از پشت سر گذاشتن بسیاری از ناملایمات و مشكلات اجتماعی، به منظور تهیه ی مكانی كه خواهران و برادران ایمانی بتوانند برای فراگرفتن اصول و احكام شرعیه از آن استفاده نمایند، با موجودی نقدینه ی 15 هزار تومان، زمینی به مساحت 600 مترمربع در وسط شهر (جنب پمپ بنزین) خریداری شد و سپس در مهرماه همان سال عده ی كثیری از اهالی شهر و بعضی از مسئولین ادارات در داخل همان زمین جهت كمكهای مالی دعوت به عمل آمد و مورد استقبال بیش از 200 نفر زن و مرد پیر و جوان قرار گرفت.

مرحوم حجةالاسلام و المسلمین شهید بشارت با بیانات شیوای خود حاضرین را به مزیت و تقدس ویژه ی این بنا ترغیب نمودند و بحمدالله نفوذ كلام ایشان سبب شد كه تا اندازه ی مختصری كمكهای اولیه جمع آوری گردد و با توكل به ذات احدیت و صبا بنا، در آذرماه اولین كلنگ ساختمانی توسط امام جماعت مسجد جامع (مسجد شهیدان) جناب حجةالاسلام و المسلمین حاج سید محمد جزائری به نام «بیت العباس علیه السلام» به زمین زده شود.

چهار روز بعد با بضاعت مالی ناچیز اما توكل و ایمان به كمكهای غیبی، كار ساختمانی شروع شد و در ماه مبارك رمضان همان سال با وجود دیوارهای نیمه تمام و زمین ناهموار برنامه ی روضه و سخنرانی برگزار گردید. همیاری قابل ستایش مردم مؤمن و نیكوكار مشوقی برای این خادمان بود كه با دلگرمی هر چه بیشتر، و بدون توقع دریافت كمك مالی از سازمان یا مؤسسه و شركت و وزارتخانه ای، به سرعت كار بیفزایند و موفق شوند كه در سال 90 ، 56 كار ساختمانی دوطبقه را به اتمام رسانده، و مورد بهره برداری عامه ی شهروندان قرار دهند و یكی از مراكز مهم تبلیغات و فراگیری مسائل دینی این شهرستان را بنیان نهند.

از ساختمان هیئت به عنوان محلی امن برای یادگیری فنون نظامی و تاكتیكهای مسلحانه و آموزش اسلحه استفاده شد. این هیئت، در طول دوران انقلاب، از قبل از پیروزی انقلاب تا دوران 8 سال دفاع مقدس، سهم به سزائی در پیشبرد نهضت داشته و در این مدت شهدای گرانقدری از خانواده ی هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم علیه السلام تقدیم نموده است.



[ صفحه 248]